RPH MINGGU 18 (
28 APRIL 2014 – 02 APRIL 2014)
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
28 APRIL
2014
ISNIN
0945 -
1055(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
FASA AIR DAN TABURAN AIR DUNIA.
Diakhir pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menyenaraikan 5 daripada 8 proses
hidrologi.
ii)
Menjelaskan dengan menggunakan
gambarajah kitaran hidrologi yang
lengkap.
|
AKTIVITI |
Lakaran papan tulis.
Penerangan.
Sumbangsaran.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pelajar dapat
mencatat maklumat yang diberikan.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
29
APRIL 2013
SELASA
0815 – 0925(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
KITARAN HIDROLOGI DAN PROSES-PROSES.
Diakhir pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menyenaraikan 5 daripada 8 proses
hidrologi.
ii)
Menjelaskan dengan menggunakan
gambarajah kitaran hidrologi
yang lengkap.
|
AKTIVITI |
Lakaran papan tulis.
Penerangan.
Sumbangsaran.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pelajar dapat meneliti dan melakarkan dengan
ringkas kitaran hidrologi melabelkan proses-proses yang terlibat.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
30 APRIL 2013
RABU
0815 - 0925(6AK3)
DAN 0945 – 1055 (6AK2)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
KITARAN HIDROLOGI DAN PROSES-PROSES SERTA
PEMELUWAPAN DAN KERPASAN.
Diakhir pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menyenaraikan 5 daripada 8 proses
hidrologi.
ii)
Menjelaskan dengan menggunakan
gambarajah kitaran hidrologi yang lengkap.
|
AKTIVITI |
Lakaran papan tulis.
Penerangan.
Sumbangsaran.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pelajaran dapat diselesaikan sepertimana
dirancang.
|
MATA
PELAJARAN: GEOGRAFI ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
01 MEI 2013
KHAMIS
0815 - 0925(6AK2)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
CUTI HARI BURUH
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
RPH MINGGU 19 (
05 APRIL 2014 – 09 APRIL 2014)
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
05 MEI 2014
ISNIN
0945 -
1055(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
KITARAN HIDROLOGI DAN PROSES-PROSES.
EDARAN AIR TANAH.
Diakhir
pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menjelaskan dengan ringkas konsep air
tanah
ii)
Memberikan definisi bagi ekuifer dan
ciri-cirinya.
iii)
Menganalisa faktor-faktor yang
mempengaruhi edaran bawah tanah.
|
AKTIVITI |
Perbincangan.
Soal jawab.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengikuti pelajaran dengan baik.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
06 MEI 2013
SELASA
0815 – 0925(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
KITARAN HIDROLOGI DAN PROSES-PROSES.
EDARAN AIR TANAH.
Diakhir
pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menjelaskan dengan ringkas konsep air
tanah
ii)
Memberikan definisi bagi ekuifer dan
ciri-cirinya.
iii)
Menganalisa faktor-faktor yang
mempengaruhi edaran bawah tanah.
|
AKTIVITI |
Perbincangan.
Soal jawab.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengikuti pelajaran dengan baik
tetapi sambung dengan kajian kes di Malaysia pada pelajaran yang akan datang.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
07 MEI 2014
RABU
0815 - 0925(6AK2)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
KITARAN HIDROLOGI DAN PROSES-PROSES.
EDARAN AIR TANAH.
Diakhir
pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menjelaskan dengan ringkas konsep air
tanah
ii)
Memberikan definisi bagi ekuifer dan
ciri-cirinya.
iii)
Menganalisa faktor-faktor yang
mempengaruhi edaran bawah tanah.
|
AKTIVITI |
Perbincangan.
Soal jawab.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengikuti pelajaran dengan baik.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
08 MEI 2014
KHAMIS
0815 - 0925(6AK3)
DAN 0945 – 1055 (6AK2)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
KITARAN HIDROLOGI DAN PROSES-PROSES SERTA
(PEMELUWAPAN, SEJATAN, SUSUPAN, ALIRAN PERMUKAAN)
Diakhir pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menyenaraikan 5 daripada 8 proses
hidrologi.
ii)
Menjelaskan dengan menggunakan
gambarajah kitaran hidrologi
yang lengkap.
|
AKTIVITI |
Lakaran papan tulis.
Penerangan.
Sumbangsaran.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Pelajar dapat meneliti dan melakarkan dengan ringkas
kitaran hidrologi melabelkan proses-proses yang terlibat.
|
RPH MINGGU 20 (
12 MEI 2014 – 16 MEI 2014)
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
12 MEI 2014
ISNIN
0815 – 0925(6AK3)
DAN 0945 – 1055 (6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM HIDROLOGI
KITARAN HIDROLOGI DAN PROSES-PROSES.
EDARAN AIR TANAH- KAJIAN: KES MALAYSIA
Diakhir pelajaran, pelajar dapat:
i)
Menganalisa faktor-faktor yang
mempengaruhi edaran air bawah tanah dan potensinya di Malaysia.
|
AKTIVITI |
Perbincangan.
Soal jawab.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Selesai.
Pelajar dapat menjelaskan dengan ringkas
mengenai potensi air tanih di Malaysia.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
13 MEI 2014
SELASA
0815 – 0925(6RK3)
DAN 0945 – 1055 (6RK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
CUTI SEMPENA
WESAK
|
AKTIVITI |
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
14 MEI 2014
RABU
0945 - 1055(6RK1)
DAN 1130 – 1240 (6RK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
Suaikenal Dalam Kelas Dengan Perlantikan AJK Kelas
Dan Penerangan Dengan Jelas Sukatan Pelajaran Geografi STPM.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
15 MEI 2014
KHAMIS
0945 - 1055(6RK1)
DAN 1130 – 1240 (6RK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
Suaikenal Dalam Kelas Dengan Perlantikan AJK Kelas
Dan Penerangan Dengan Jelas Sukatan Pelajaran Geografi STPM.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
16 MEI 2014
JUMAAT
0815 – 0925 (6AK2) DAN 6AK3
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
ULANGKAJI PELAJARAN SECARA RINGKAS.
|
AKTIVITI
|
SOALJAWAP DAN SUMBANGSARAN
|
CATATAN / REFLEKSI
|
PELAJAR DAPAT MEMBUAT PENILAIAN KENDIRI TAHAP
KEFAHAMAN DALAM PERSEDIAAN.
|
RPH MINGGU 21 (
19 MEI 2014 – 23 MEI 2014)
MATA
PELAJARAN: GEOGRAFI ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
19 - 23
MEI 2014.
6AK2 DAN 6AK3
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
PEPRIKSAAN PERCUBAAN SEMESTER KEDUA STPM
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
RPH MINGGU 22
DAN 23 ( 28 MEI 2014 – 15 JUN 2014)
MATA
PELAJARAN: GEOGRAFI ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
28 MEI HINGGA 15 JUN 2014
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
CUTI PERTENGAHAN TAHUN
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
RPH MINGGU 24 (
16 MEI 2014 – 20 JUN 2014)
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
16 – 17
JUN 2014
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
TAKLIMAT KAJIAN LUAR DI SMK MATANG JAYA.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
18 JUN 2014
RABU
0945 – 1055
(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM EKOLOGI DAN EKOSISTEM.
DEFINISI, ARAS TROF DAN PIRAMID MAKANAN.
Diakhir pelajaran pelajar dapat,
i)
Menjelaskan dengan baik maksud ekologi
dan ekosistem.
ii)
Memahami konsep arastrof dan pyramid
makanan.
|
AKTIVITI |
Penjelasan dan soaljawap.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Dapat diselesaikan dengan baik.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
18 JUN 2014
RABU
0945 – 1055
(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM EKOLOGI DAN EKOSISTEM.
DEFINISI, ARAS TROF DAN PIRAMID MAKANAN.
Diakhir pelajaran pelajar dapat,
i)
Menjelaskan dengan baik maksud ekologi
dan ekosistem.
ii)
Memahami konsep arastrof dan pyramid
makanan.
|
AKTIVITI
|
Penjelasan dan soaljawap.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Dapat diselesaikan dengan baik.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
18 JUN 2014
RABU
0945 - 1055(6RK1)
DAN 1130 – 1240 (6RK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
PENGENALAN
KEPADA GEOGRAFI FIZIKAL STPM
SECARA
DETAIL DAN PERSIAPAN MENTAL
UNTUK
TINGKATAN.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
19 JUN 2014
KHAMIS
0945 - 1055(6RK2)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
PENGENALAN
KEPADA GEOGRAFI FIZIKAL STPM
SECARA
DETAIL DAN PERSIAPAN MENTAL
UNTUK
TINGKATAN.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
20 JUN 2014
JUMAAT
0945 – 1055
(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM EKOLOGI DAN EKOSISTEM.
DEFINISI, ARAS TROF DAN PIRAMID MAKANAN.
Diakhir pelajaran pelajar dapat,
i)
Menjelaskan dengan baik maksud ekologi
dan ekosistem.
ii)
Memahami konsep arastrof dan pyramid
makanan.
|
AKTIVITI
|
Penjelasan dan soaljawap.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Dapat diselesaikan dengan baik.
|
RPH MINGGU 25 (
23 JUN 2014 – 26 JUN 2014)
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
TEMASYA
SUKAN DAN OLAHRAGA 2014.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
27 JUN 2014
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
CUTI
PERISTIWA.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
RPH MINGGU 26 (
30 JUN 2014 – 04 JULAI 2014)
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
30 JUN 2014
ISNIN
0815 - 0925
(6AK2) DAN 0945 – 1055(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM EKOLOGI DAN EKOSISTEM.
PEMINDAHAN TENAGA DAN INTERAKSI ANTARA SPESIES.
Diakhir pelajaran pelajar dapat,
i)
Menjelaskan dengan baik maksud
pemindahan tenaga dan interaksi antara spesies.
ii)
Memahami konsep interaksi antara
spesies..
|
AKTIVITI |
Penjelasan dan soaljawap.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Dapat diselesaikan dengan baik.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
01 JULAI 2014
SELASA
0705 - 0815
(6RK3) DAN 1020 – 11.30
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM BUMI
SISTEM ALAM SEKITAR FIZIKAL
Diakhir pelajaran, pelajar dapat,
Memberikan maksud bagi sistem, ciri-ciri dan
jenis-jenis sistem dibumi.
|
AKTIVITI
|
Soaljawap dan lakaran di papan tulis
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Selesai. Pelajar dapat mengikuti pelajaran dengan
baik.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
02 JULAI
2014
RABU
0945 - 1055(6RK1)
DAN 1130 – 1240 (6RK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM BUMI
SISTEM ALAM SEKITAR FIZIKAL
Diakhir pelajaran, pelajar dapat,
Memberikan maksud bagi sistem, ciri-ciri dan
jenis-jenis sistem dibumi.
|
AKTIVITI
|
Soaljawap dan lakaran di papan tulis
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Selesai. Pelajar dapat mengikuti pelajaran dengan
baik.
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
03 JULAI
2014
KHAMIS
0945 - 1055(6RK2)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
PENGENALAN
KEPADA GEOGRAFI FIZIKAL STPM
SECARA
DETAIL DAN PERSIAPAN MENTAL
UNTUK
TINGKATAN.
|
AKTIVITI
|
|
CATATAN / REFLEKSI
|
MATA PELAJARAN: GEOGRAFI
ALAM SEKITAR FIZIKAL (K-1)
TARIKH
HARI
MASA
|
04 JUL 2014
JUMAAT
0945 – 1055
(6AK3)
|
TAJUK
SUB-TAJUK
OBJEKTIF
|
SISTEM EKOLOGI DAN EKOSISTEM.
DEFINISI, ARAS TROF DAN PIRAMID MAKANAN.
Diakhir pelajaran pelajar dapat,
iii)
Menjelaskan dengan baik maksud ekologi
dan ekosistem.
iv)
Memahami konsep arastrof dan pyramid
makanan.
|
AKTIVITI
|
Penjelasan dan soaljawap.
|
CATATAN / REFLEKSI
|
Dapat diselesaikan dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment